Toernooien

Er zijn twee soorten judo, technisch en wedstrijdjudo. Graag willen wij beide vormen aanbieden aan onze leden. Met technisch judo worden de verschillende technieken getraind, zoals zij oorspronkelijk bedoeld zijn. Hiermee wordt staan efficiëntie van kracht en veiligheid voorop.  Het wedstrijd judo is meer gericht op de praktijk. Daarbij is maar één doel, de wedstrijd winnen. Bij onze trainingen worden voornamelijk technische lessen gegeven. Deze vormen zijn niet met elkaar te vergelijken, maar hebben elkaar wel nodig. Enerzijds om technieken aan te leren en anderzijds je technieken in de praktijk toe te passen.

Beginnende judoka’s

Voor de beginnende judoka’s hebben wij een teamcompetitie opgezet. Drie tot vier keer per jaar wordt er om toerbeurt door alle deelnemende judoclubs een teamcompetitie georganiseerd. Het zijn heel kleinschalige toernooitjes waar de beginnende judoka’s en ouders leren hoe een judowedstrijd verloopt. Op het eind wordt verteld welk team gewonnen heeft. Maar omdat vooral hier het meedoen belangrijker is dan winnen hebben we geen prijzen. Op het eind van het seizoen krijgen alle deelnemers wel een oorkonde en een aandenken. Het wordt aangeraden om als beginnend judoka hier aan deel te nemen.

Tieners

Voor de oudere judoka’s is er een tienertoernooi. Dit wordt tweemaal per jaar georganiseerd. Het toernooi is geschikt voor alle niveau en is speciaal bedoeld voor judoka’s die op een latere leeftijd met hun judocarrière begonnen zijn. De wedstrijden verlopen met een poulesysteem, dat gebaseerd is op de leeftijd, niveau, gewicht en geslacht van de judoka. Op het eind krijgen alle deelnemers een prijs.

Niveaus

Om een duidelijker beeld van een toernooi te geven, delen wij ze in op niveaus. Mocht je vragen hebben over een toernooi of je eigen niveau? Neem gerust contact op met de trainer!

Niveau C: Klein oefentoernooi voor beginnende judoka’s zonder enige ervaring. Alle deelnemers krijgen een prijs. Leuk judoën en leren wedstrijden doen staat centraal.
Niveau B: Regionaal toernooi voor judoka’s met enige ervaring. Er wordt gewerkt met een poulesysteem. Alle deelnemers krijgen een prijs
Niveau A: Bondswedstrijden met mogelijke een eliminatiesysteem. Voor judoka’s met wedstrijdervaring. Alleen de winnaars krijgen een prijs

Judoka van het jaar competitie

Om judoka’s te stimuleren iedere training te bezoeken en om meer aan wedstrijden deel te nemen, zijn er gedurende het gehele seizoen punten te verdienen. Het volgen van de gewone training levert al 1 punt op. Het meedoen aan een wedstrijd levert ook 1 punt op en hoe hoger men scoort des te meer punten. 1e = 3 p, 2e = 2p, 3e = 1p. Wie de meeste punten heeft is judoka van het jaar.

Voorjaarstoernooi  toernooi Middelbeers

Jongens en meisjes geboren: 2019 t/m 2011

17 maart 2024

MFC de Klep
Sportparklaan 4
5091 EM Middelbeers

Aanvang

09:00 afhankelijk van leeftijd.

afhankelijk van starttijd, max 16:00 uur

9 euro

20 februari 2024

Brabant Cup Oisterwijk